Dear Mr. Bianco
Estimado Sr. Bianco:
Our order No. 99865
Pedido nº: 99865
I am writing to you to complain about the shipment of shoes we received last week against the above order.
Le escribo para quejarme del envío de zapatos recibido la semana pasada según nuestro pedido nº 99865.
The boxes in which the shoes were packed were damaged and looked as if they were broken in transit. From your invoice No. 223344 we estimate that twenty pairs of shoes have been stolen to the value of $1590 and some others were stained and crushed so they are not available any more.
Las cajas que contenían los zapatos estaban defectuosas y parecía que se habían roto en tránsito. Según su factura nº 223344 calculamos que veinte pares de zapatos han sido robados por valor de 1590$ y otros quedaron manchados y chafados de modo que no pueden venderse.
As the sale was on a c.i.f. basis and the forwarding company your agents, we suggest that you contact them with regard to compensation.
Como la venta se hizo c.i.f. y la empresa transportista trabaja para ustedes, les sugiero que contacten con ellos con respecto a la indemnización.
Yours sincerely,
Atentamente:
K. Smith
Chief Buyer
Jefe de compras